La Mesa de País de Verds Equo del País Valencià ha celebrat este dissabte a València una reunió per a analitzar la situació política davant la pròxima convocatòria de noves eleccions generals.

Durant la reunió, s’ha valorat molt positivament el treball dut a terme per la comissió negociadora i els diputats de Compromís en el Congrés, al haver mantingut fins al final el diàleg per a aconseguir un pacte de progrés que permetera la conformació d’un govern de canvi, tal com va reclamar la ciutadania el passat 20 de desembre.

Davant este nou escenari d’eleccions generals, des de VerdsEquo, referent al País Valencià del Partit Verd Europeu, es proposa crear una candidatura àmplia amb totes les forces de l’esquerra que permeta desallotjar a la dreta del poder, i aconseguir conformar un govern a la valenciana que trenque amb les polítiques d’austeritat que han portat al país a una greu situació d’emergència social i financera.

A més, amb l’objectiu que esta pluralitat siga també reflectida en el Senat, i aconseguir que totes les iniciatives empreses des del nou govern no tinguen la necessitat de xocar constantment amb la infranquejable majoria absoluta del Partit Popular en la cambra alta, des de VerdsEquo es proposa un acord entre el PSOE i la resta de forces de l’esquerra per a acudir conjuntament al Senat, i permetre que d’esta manera la voluntat del poble siga palés en ambdues càmeres.