Qui som

VerdsEquo del País Valencià és una formació política que defén la sostenibilitat ambiental, la participació democràtica, la justícia social, l’equitat i els Drets Humans. Entenem la política com un àmbit de cooperació entre persones i grups per a canviar la societat. Cooperem entre nosaltres per a aconseguir l’equitat i igualtat de gènere, de forma amigable i intensa. I ho fem en tots els àmbits al nostre abast: local, valencià, estatal, europeu i global.

VerdsEquo del País Valencia és una força sobirana. Som part de Compromís, la cooperativa política que es planteja canviar el món des del País Valencià, respectant la pluralitat de les persones i dels grups que s’hi apleguen. I som part també d’Equo, la cooperativa de les persones i grups que impulsen l’ecologia política a l’Estat Espanyol i a Europa.

Una formació capaç de donar una resposta de forma participativa a les demandes ciutadanes i que, enfront dels partits tradicionals, es proposa recuperar el sentit de la política com un instrument de transformació i gestió col·lectiva.

QUINES SÓN LES NOSTRES PRIORITATS?

• CANVI CLIMÀTIC I ENERGIA

La protecció del planeta és un valor verd essencial. La forma en què actualment consumim i produïm l’energia està canviant el nostre clima global, i fa perillar el planeta per a les generacions futures. Tenim un compromís per a canviar la forma de produir energia cap a formes alternatives i una transició energètica; en definitiva un compromís cap a un model sostenible i respectuós amb el clima.

• MEDI AMBIENT SALUDABLE

L’alimentació és una part fonamental de la nostra cultura, identitat i forma de vida. Volem assegurar-nos totes i tots som capaços de gaudir d’una gastronomia sostenible, saludable, local. Menjar bé no ha de ser car. El nostre sistema de producció d’aliments i l’oferta actual s’orienta cap a la gran indústria, i afavoreix les pràctiques d’agricultura intensiva que danyen el nostre ecosistema i biodiversitat.

• DEMOCRÀCIA PARTICIPATIVA

Som ciutadans i ciutadanes i tenim dret a decidir-ho tot! Nosaltres som els protagonistes i hem de  decidir sobre les qüestions bàsiques de la configuració del nostre País i societat. Som nosaltres els que hem de decidir quin model territorial volem i quin sistema electoral, sobre la transparència, la responsabilitat política dels governants i sobre les seues accions, sobre el mecanismes de consulta popular vinculants i l’agilització de la iniciativa legislativa

• EQUITAT I JUSTICIA SOACIAL

Volem veure una societat justa i equitativa, on totes i tots siguen tractats per igual i gaudeixen dels mateixos drets. La protecció dels drets dels nostres ciutadans, de les minories i dels diversos colectius i comunitats son una de les nostres prioritats.

Les dones representen la meitat de la població, i volem assegurar-nos que tenen les mateixes oportunitats que els homes. Donem suport ferme al sistema de quotes vinculants tant per a empreses i  com en els llocs de presa de decisions per ajudar a atreure a més dones a tots els nivells laborals. També estem treballant per superar les desigualtats salarials a Europa.

Lluitem per una societat oberta i justa que accepta totes les formes d’amor. Som lliures de ser nosaltres mateixos, sense importar la nostra orientació sexual o identitat de gènere.

• ECONOMIA VERDA

La nostra manera actual de producció i consum és insostenible. La Terra ha registrat dècades de creixement econòmic sense control, que está explotant els recursos del planeta a un ritme alarmant. Tot açò ha fomentat l’acumulació de poder i riquesa en mans de grans estructures financeres i ha buidat de tot sentit als governs i a les democràcies representatives.

És hora d’un canvi de paradigma. Per acabar amb esta economia obsoleta i explotadora, hem d’impulsar un nou model econòmic i industrial, un que reduïsca la nostra petjada ecològica, així com les desigualtats socials. No volem una visió estreta del creixement econòmic. Volem situar a les persones i al planeta en primera línia.  Les nostres vides són més que xifres del PIB.

Volem millorar la qualitat de vida, avui i demà. Volem una transformació industrial verda. Volem reestructurar la forma en què fem les coses, cap a una economia baixa en carboni que estiga centrada en productes i serveis sostenibles. L’energia sostenible i una acurada gestió els nostres recursos ens donaran una indústria eficient digna del segle XXI.

Una economia verda oferirà oportunitats decents a les persones. La nostra recuperació econòmica i la competitivitat futura depén de les polítiques industrials sostenibles i nova oferta ocupacional verda. Necessitem lluitar per un renaixement industrial sostenible. Per dirigir aquest canvi necesitem pressionar sobre un finançament més ambiciós cap a la investigació i el desenvolupament (I+D), amb especial suport a les PIMEs.

• EMPODERAMENT JUVENIL

Els joves són, visionaris, innovadors, motors del canvi. Ells són el futur de la nostra societat. Volem assegurar-nos que els joves es beneficien d’una educació d’alta qualitat, tinguen bones oportunitats de treball, i puguen exercir un paper actiu en la societat, sense cap restricció. Per això, els més joves de l’organitizació tenen un espai autònom per autoorganitzar-se.

Per a més informació: verdsequo@gmail.com