• El Congrés de Confluència de Verds Esquerra Ecologista i Equo País Valencià va culminar ahir amb el naixement de la nova formació, Verds Equo, que —amb la notícia de l’associació a la mateixa dels Verds de Villena— aclareix l’escenari de l’ecologia política en el País Valencià

La unió d’Equo País Valencià i Verds Esquerra Ecologista es va formalitzar ahir en una intensa jornada política celebrada en el Centre Cultural Octubre de València sota el títol “L’ecologia Política. Un compromís amb la terra i les persones”. Més d’un centenar de afiliades i simpatitzants d’ambdues formacions van participar de manera activa en els debats dels documents polítics i els estatuts de la nova organització, que passa a denominar-se Verds Equo País Valencià i manté la legitimitat i garantia del compromís amb l’ecologia política que li proporciona la seua vinculació amb European Greens, el Partit Verd Europeu.

En paraules de Juantxo Uralde, coportaveu d’Equo, “l’experiència de Verds Esquerra Ecologista i les noves formes de fer política d’Equo, conflueixen amb aquest congrés en una nova organització que el seu objectiu serà treballar per un país més solidari i sostenible”. Durant la jornada es va debatre el document polític i els estatuts que regiran a la nova formació ecologista.

La jornada va començar prop de les 11 del matí amb les intervencions d’algunes de les persones més rellevants relacionades amb ambdues formacions, entre les quals es trobaven Juan López de Uralde i Carolina López, coportaveus d’Equo Federal, Enric Morera, diputat i coportaveu de Compromís en Les Corts, Jordi Sebastià, eurodiputat de Primavera Europea, Joan Baldoví, diputat en el Congrés de Compromís Equo, Florent Marcellesi, assessor de Primavera Europea i futur eurodiputat, David Abril, portaveu d’Iniciativa/Verds de Mallorca, i Patxi Esquembre, Alcalde de Villena. Mónica Oltra, convidada confirmada finalment no va poder assistir a la trobada, malgrat açò va dirigir un escrit al congrés llegit pel portaveu d’Iniciativa del Poble Valencià en la ciutat de València, Miquel Real.

Cristina Rodríguez i Julià Álvaro triats com coportaveus

La trobada va culminar amb la votació del nou òrgan executiu i l’elecció dels coportaveus de la formació. Julià Álvaro de València i Cristina Rodríguez d’Elda van resultar triats coportaveus de la nova formació, mentre que la llista del nou Consell Executiu la completen set homes i set dones: Carles Porcel, Pilar Calpena, Giuseppe Grezzi,Francisca Peris, Juan Ponce, Amparo Hernández, Josep Ruiz, Rafael Espuig, Violeta Hidalgo, Meritxell Mulas, Paula Espinosa i Enric Roncero. Joventut i paritat són dos elements clau que caracteritzen a aquesta nova executiva, símbol del compromís de Verds Equo per mantenir una organització viva i en constant renovació.

En la seua primera intervenció com coportaveu, Álvaro va manifestar que Verds Equo tenen “molt treball per davant per a fer el país que la gent mereix. Amb aquesta unió estem construint una eina més potent i eficaç per a impulsar l’ecologia política”. Per la seua banda, Cristina Rodríguez va assenyalar la importància del treball municipal per a la nova formació ecologista i va destacar l’exemple de la ciutat d’Ontinyent, on el regidor de sostenibilitat, Fran Quesada, ha engegat nombroses iniciatives d’ecologia política. Tots dos portaveus van subratllar que aquesta confluència és també una oportunitat per a créixer dins de Compromís, ampliant la visió ecologista de la coalició.

Los Verdes de Villena s’associen a Verds Equo

L’anunci de l’alcalde verd de Villena, Patxi Esquembre, sobre la decisió del partit local al que pertany, Los Verdes de Europa, de sumar-se a aquesta nova organització com a partit associat, i la intervenció de Carles Arnal, històric del panorama ecologista valencià i primer diputat verd en Les Corts, van anar dos dels moments més aplaudits de la jornada.

Una vegada finalitzades les intervencions de les persones convidades, van començar els debats sobre el document polític i els estatuts, tots dos aprovats per un ampli marge i sense amb prou faenes oposició. A més es van aprovar diverses resolucions, entre elles una mostrant el rebuig a l’Acord Transatlàntic per al Comerç i la Inversió (TTIP), una altra subratllant la seua funció de motor en la Coalició Compromís, titulada “El canvi està en marxa, és l’hora de Compromís”, i una tercera reivindicant un treball de qualitat per a totes les persones.