Els i les portaveus i representants de VerdsEquo han comparegut este matí en roda de premsa en la Seu Nacional de Compromís per presentar la I Trobada Jove i aclarir les recents informacions aparegudes al voltant del cas del grup de militants sancionats per l’organització.
Paula Espinosa i Adrián Suay, com representants de Joves VerdsEquo, han presentat la I Trobada Jove organitzada per Joves VerdsEquo i la Red EQUO Joven. Este encontre tindrà lloc este cap de setmana en València i suposarà la constitució del col·lectiu del jovent ecologista al País Valencià.

A la Trobada acudiran Juantxo López de Uralde i Rosa Martínez, co-portaveus d’EQUO, i diversos representants de VerdsEquo del País Valencià. Dissabte 9 a la vesprada, el jovent ecologista ha organitzat dues taules redones on s’hi debatrà sobre com enfrontar el canvi climàtic tant des del punt de vista global com local.

Julìa Álvaro, portaveu de VerdsEquo, ha donat la benvinguda a la Trobada i ha recordat que la lluita contra el canvi climàtic serà el gran repte de la humanitat en aquest segle XXI.Àlvaro, ha recalcat que VerdsEquoha crescut i és un partit visible, la qual cosa és positiva”.

Juan Ponce, el diputat de les Corts Valencianes, ha defés que, en relació a l’expedient disciplinari obert a alguns militants, “les actuacions del partit preses han sigut conforme a les vies democràtiques previstes, per consens o per molt amples majories en totes i cadascuna de les instàncies de VerdsEquo”. El diputat ha recolzat l’actuació de la Comissió d’Arbitratge, oberta en defensa del bon funcionament del partit i la composició de la qual fou decidida quasi per unanimitat.

Cristina Rodríguez, diputada per Alacant, ha negat les afirmacions de qualsevol irregularitat, i ha assegurat que “no seguiria formant part d’un partit que no actuara de manera impecable” i que, en la seua essència, ha actuat amb total transparència.

Carles Arnal, dirigent històric dels Verds i membre de VerdsEquo, ha destacat que la seua dimissió de la Conselleria de Medi Ambient i Canvi Climàtic es deu a motius personals que res tenen a veure amb les informacions aparegudes en premsa. Arnal ha aprofitat per donar tot el seu suport al secretari autonòmic de Medi Ambient, Julià Álvaro.

Giuseppe Grezzi, regidor de Mobilitat Sostenible de València, ha destacat l’autonomia del partit VerdsEquoper a la presa de decisions en relació amb EQUO, el seu referent federal. “EQUO no ha pres cap mesura contra VerdsEquo perquè som un partit sobirà”, ha sentenciatGrezzi.

Els representants de Verds Equo consideren que han de centrar-se en l’acció de govern en benefici de tots els valencians, i donen per acabada esta polèmica.