El portaveu adjunt del grup parlamentari Compromís, Juan Ponce, ha registrat en Les Corts una petició de compareixença de la Consellera d’Infraestructures. Territori i Medi Ambient, Isabel Bonig perquè aclarisca tots els aspectes denunciats recentment per Acció Ecologista Agró i altres col·lectius ecologistes i conservacionistes valencians, respecte a els presumptes abusos detectats en l’extracció massiva de biomassa en diverses comarques del nostre territori, així com en els aspectes foscos que aquests col·lectius han detectat en la concessió de subvencions.

Segons ha assenyalat Ponce “la consellera Bonig encobreix als responsables de l’administració que públicament reiteren que tot es fa correctament, quan els ecologistes han documentat que hi ha múltiples irregularitats en la concessió d’ajudes i en la realització de treballs amb enormes impactes ambientals, alguns d’ells irrecuperables com la forta erosió generada en moltes àrees forestals valencianes “.

“Com ja hem denunciat des de Compromís tot apunta que s’han concedit de manera arbitrària ajudes a unes poques empreses per a l’extracció de biomassa forestal residual entre els anys 2009 i 2011. A més no s’ha produït un veritable control de l’administració sobre l’extracció de la biomassa, produint autèntics destrosses en els nostres boscos. ”

Així mateix Ponce denuncia que el 2013 les ajudes s’han concedit per a l’extracció de vegetació viva, el que va en contra del programa europeu del qual provenen els fons, que indica expressament que només es permet l’extracció de biomassa forestal residual.

“Des de Compromís -ha afegit el parlamentari de Compromís- volem que Bonig comparega i assumisca les seues responsabilitats per les irregularitats en la concessió de les ajudes i els greus danys als nostres boscos i al sòl forestal que aquesta situació ha causat”.