Compromís compta amb el suport d’empreses estibadores i Autoritat Portuària d’Alacant per a presentar una proposició no de llei a les Corts valencianes que permeta mantenir una sola veu i aconseguir les inversions necessàries per a construir en el Port d’Alacant un sistema d’emmagatzematge per a la càrrega, descàrrega i manipulació de sòlids a granel en naus tancades i en depressió. El suport a l’iniciativa es va produr després de les reunions mantingudes aquest dimecres entre la diputada Cristina Rodríguez i el president de l’Autoritat Portuària, Juan Antonio Gisbert, i les principals empreses estibadoras del Port d’Alacant.

“Després de reunir-nos amb col·lectius veïnals, empreses i el president de l’Autoritat Portuària entenem que la solució passa per invertir en el tancament de les naus de ‘granels’ com en el Port de Santander, un espai també integrat en la ciutat, i amb una inversió estatal que també podria estar cofinançada per la Unió Europea. Aquest assumpte té rang per a ser la primera preocupació de l’Estat en el nostre territori en matèria ambiental quant a qualitat d’aire es refereix”, ha assenyalat la diputada autonòmica de la coalició, Cristina Rodríguez.

Les reunions s’han produït amb l’objectiu d’avançar en un sentit positiu cap a la fi dels ‘granels’ en espai obert del Port d’Alacant, que actualment generen un problema de convivència entre l’espai portuari i els barris confrontants. Aquestes trobades han estat precedides per reunions i intercanvis d’informació també amb els veïns i representants de col·lectius ciutadans contraris a la manera en què es desenvolupa l’activitat de ‘granels’ en aquesta infraestructura portuària dependent de l’Estat.

La iniciativa de Compromís parteix de la voluntat per resoldre un problema que porta molts anys enquistat entre les parts.